فیزیک, هفتم مسوولیت

فیزیک ، زنگ آخر 20 بهمن ماه

به نام خدا
امروز همه گروه بندی خود را به اقای صیاد زاده دادند. امروز ارائه های خود را گروه ها انجام دادن . 
اول گروه یک بود که درمورد انرژی های تجدید پذیر و نا تجدید پذیر توضیح دادن. نماینده ارائه دهنده گروه سه اقای شیران بود. به صورت کلی موضوع ان ها مقدمه و سوخت ها فسیلی بود. انرژی های فسیلی که از فسیل جانواران است به صورت های ذغال سنگ ، گاز طبیعی و نفت است.بعد درمورد کاربرد ، فواید و مضرات انرژی فسیلی صحبت کرد. 
ارائه بعدی با گروه یک بود. ارائه ی گروه یک هم با اقای اله یاری بود اما اقای افسری به جایش ارائه را داد. موضوع ارائه دوم انرژی هسته ای بود. انرژی هسته ای از شکافتن هسته ی اتم عنصر های اورانیوم 235 و پلوتونیوم 239 است. مراحل به طور کلی اکتشاف اول است. دوم استخراج اورانیوم یا … است . خردایش و دانه بندی مرحله سوم است. مرحله چهارم دانبه بندی و عیار سنجی است. مرحله پنج غنی سازی اورانیوم و مرحله شش ساخت UF6 یا هگزا فلوراید است. 
کاربرد هایش :
هم تولید برق ، تحقیقات علمی ، پیشرفت هسته ای ، تولید مواد رادیو اکتیو و درمان بیماری هست.
شکافت هسته ای هم وقتی اتفاق می افتد عنصر باریم و کریپتون و سه نوترون ازاد می شود.
باتشکر

درباره حسین افسری

حسین افسری هستم . متولد اسفند 1389هستم و یک برادر دارم. علاقه به برنامه نویسی🧑‍💻 و زبان انگلیسی🇬🇧 هم دارم. دوست دارم برای دانشگاه🧑‍🎓 به کشور های دیگر بروم و به کسب علم 👨‍🔬بپردازم و به درس ریاضی 🟰علاقه دارم. شاید برای همه عجیب باشد اما من به ورزش فوتبال علاقه ندارم. از بین ورزش ها ورزش والیبال 🏐🏐را انتخاب میکنم. به رباتیک🤖 هم علاقه دارم و تا امروز چند گونه ربات🤖 ساخته ام.